Teljesítés időpontja: 2025. november 23
#100 Zöld sáv: Sióagárd, Rácváros amh. - (Mórágy) Tértörő-forrás
Bejárt jelzés hossza: 36,7 km
Vibe check: 7
Teljes futás hossza: 40,06 km
Csíkhatékonyság [bejárt jelzés / teljes futás]: 92%
Megtett szint: 931 m
Bruttó / nettó idő: 4h:07min / 3h:55min
Bruttó / nettó tempó: 7:04 min/km / 6:11 min/km
Bármennyire is rajongója vagyok a dolgok részletes előre megtervezésének, a csíkfutás valójában nagyfokú rugalmasságot és rögtönzési képességet igényel, hiszen hiába néztem én ki jónéhány hete, hogy november 25-én, kedden nekivágok a Bakonynak, az időjárásappok egyre biztosabban jeleztek özönvizet aznapra, és mivel önmagam ellensége nem vagyok (vitatott), inkább a hétvégi szekszárdi tartózkodás lehetőségei felé fordultam. (Így, a bejegyzést kedden írva örömmel nyugtázhatom, hogy kb. 20 órája folyamatosan esik.) Az amúgy is eléggé kaparó torkomra való tekintettel inkább be is mértem magamnak egy kímélőbb, szint nélküli Adony-Dunaföldvár 50 km-nyi piros sávját vasárnapra, de aztán ahogy szombat délután éppen ebben a térségben kapott el az autóban a havaseső-vihar, kissé elbizonytalanodtam azon, hogy valóban-e a kietlen 0 fokos pusztán akarom-e taposni a sarat. Szekszárdra érve aztán a gyerekekkel együtt a város feletti „hegyekben” hógolyózva egyszer csak elkapta a tekintetem egy csalfa zöld jelzés felvillanása, és azonnal megvilágosodtam, hogy most jött el az ideje annak, hogy kipipáljam a Szekszárdi Borút fantázianevű 36,5 km-es zöld sávot.
A fantázianév ellenére a zöld jelzés egyik vége sem Szekszárdon található, és bár az északi, sióagárdi végpont aránylag jól megközelíthető, a déli Mórágyot vasárnap délelőtt egész pontosan egy darab buszjárat érinti. A menetrendmatematika alapján a tömegközlekedésre alapozva a bekötésekkel együtt 39 km-es bővülő távot az első Sióagárdot érintő járattal indulva 6:20 és 10:05 között, nettó 3 óra 45 perc kellett volna teljesítenem (5:45-ös km tempó), ami a szintviszonyok és a hóborítás sebességi kiszámíthatatlansága mentén erősen bizonytalan kimenetelűnek tűnt. Szerencsére a családot sikerült beletrükköznöm abba, hogy segítsenek meg egy fuvarral, ha nem sikerül elérnem a buszt (= egy pillanatig nem hittem, hogy sikerül), így végül viszonylag optimistán kezdhettem meg a rápihenést az etapra.



