Teljesítés időpontja: 2025. október 28.
#2 Kék sáv: Egervár vá. - Miskolc, Pereces amh.
Bejárt jelzés hossza: 72,8 km
Vibe check: 6,5
Teljes futás hossza: 76,15 km
Csíkhatékonyság [bejárt jelzés / teljes futás]: 96%
Megtett szint: 2248 m
Bruttó / nettó idő: 8h:59min / 8h:15min
Bruttó / nettó tempó: 7:04 min/km / 6:31 min/km
Figyelem! Ennek a bejegyzésnek a címe 50%-ban „K” betűkből áll!
Egy ilyen figyelemfelkeltő bevezetés után minden bizonnyal jobban fognak csúszni a narratívaépítés bekezdései, amik bizony egészen pontosan tavaly októberre, a Vértesi keringőre nyúlnak vissza. Az az október végi vértesi végigfutott hetvenes ugyanis olyan etalon futásélményként maradt meg a fejemben, amit mindenképpen reprodukálni szerettem volna, így ugyanerre az időablakra egy hasonló távú és meredekségű útvonalat terveztem be magamnak: sátoraljaújhelyi tartózkodásomból kiindulva ezúttal az amúgy is egyelőre kevéssé feldolgozott Bükkbe. A felkészülési lépésekben a frappáns címadást és az aprólékos tervezést ki tudtam pipálni, de az előző bejegyzésem végén megénekelt súlycsökkentésben nem sikerült repülőrajtot vennem, így relatíve aggodalommal tekintettem a kihívásra, és bizony óvatos gyaloglós etapokat is terveztem a 74 km-be.
A futás időzítésével is rendkívül trükkösen kivártam az óraátállítást, ami persze azonnal abba a rendkívül kártékony negatív spirálba taszított, hogy az egészen koránra tolódó indulási időablakot még nevetségesebb tömegközlekedési opciókhoz kötöttem, így végül heveny fejrázás mellett 2:30-ra állíthattam ébresztőt magamnak. Szerencsére a korai lefekvés az előző napi vékonyka alvás után jól működött, így viszonylag elfogadható közérzettel ugrottam be az autóba, és ezúttal végre kevésbé vadregényes útvonalon, kevesebb, de azért megmaradó vadrettegés mellett robogtam 80 km-t Miskolcig, ahol rendkívül leleményes módon elhelyeztem a járművet a fizetős zóna határának túloldalán. A buszmegállóig vezető rövidke sétám alatt egyértelművé vált öltözékem hiányossága, így a várakozás perceit heveny fel-alá sétával töltötte, de pár perc késés után végre megérkezett a nap első egri busza, így rendkívüli lelkesedéssel ugrottam fel másodmagammal, hogy végre a nap legjobban várt programpontjával, a kellemes tömegközlekedéses szundival foglalkozhassak.
A buszon elhelyezkedve aztán rá is csodálkozhattam arra az amúgy tudat alatt már ismert tényre, hogy a kőkemény piaci logikára helyezkedő tömegközlekedési szolgáltató bizony nem átalkodik spórolni a fűtéssel, így a következő egy órát az esőkabátomba tekeredve, kesztyűt-sálat húzva is penetráns didergéssel töltöttem el. Egerhez közeledve aztán az ingázók testhője lassan normalizálta a helyzetet, így végül már komfortban igazíthattam felszerelést, a leszálláshoz előrelépve pedig azt is észrevételezhettem, hogy csak 3 sorral kellett volna előrébb ülnöm az amúgy töküres buszon, hogy a masszívan sugárzó fűtőtest elé üljek. Így viszont a fűtést saját erőből kellett pótolnom, így a buszról leugorva azonnal futásra váltottam, és egy rövid éjszakai városnézést tartva elmellőztem az érseki palotát, a Dobó teret és a várat, majd kifordultam Egervár alig használt vasútállomásához, ami elvileg az indítójelzésemet rejtette!



